چالشهای رشد اقتصادی آسیا

Read Time:1 Minute, 54 Second

کاهش رشد اقتصادی که اخیرا در سطح منطقه‌ آسیا رخ داده است نیازمند یک مدل توسعه جدید برای شرکت‌های آسیایی است. در اولین گام از این تحول نیازمند شناسایی نیازها و چالش‌های پیش روی شرکت‌های کوچک و متوسط بعنوان رکن مهمی از اقتصاد کشورها هستیم. در یک دسته‌بندی کلی می‌توان این چالش‌ها را به ۷ دسته تقسیم‌بندی کرد:
کمبود منابع (مالی، فناوری، نیروی کار ماهر، دسترسی به بازار و اطلاعات بازار)
ناتوانی در بهره‌مندی از صرفه به مقیاس و تولید انبوه
هزینه‌های معاملاتی بالاتر نسبت به شرکت‌های بزرگ
عدم دسترسی مناسب به انواع شبکه‌های ارتباطی و اطلاعاتی که منجر به ضعف در دسترسی به اطلاعات، کاردانی و تجربه بازارهای داخلی و بین المللی می‌شود.
افزایش فشار رقابت در بازارها از سوی شرکت‌های بزرگ چند ملیتی.
ناتوانایی در رقابت با شرکت‌های بزرگتر در رابطه با هزینه‌های تحقیق و توسعه و نوآوری
فقدان انگیزه، ظرفیت و کاردانی کافی برای کارآفرینی
علاوه بر موارد فوق، بسیاری از کسب و کارهای کوچک دریافته‌اند که انزوای جغرافیایی آنها یک نقطه ضعف رقابتی محسوب می‌شود.
اما از میان چالش‌های بیان شده و زیرمجموعه‌های آنها، ۴ چالش عمده شرکت‌های کوچک و متوسط در حوزه صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) عبارتند از :
کمبود تجیهزات زیربنایی در حوزه دسترسی و مدیریت اطلاعات
فعالیت ضعیف‌ شرکت‌های کوچک و متوسط در بخش تحقیق و توسعه
عدم بهره‌مندی کافی و مناسب از فناوری اطلاعات
دسترسی مشکل به منابع مالی (با رویکرد کاهش هزینه‌ها در حوزه ICT)
در یک نگاه کلی، برای ورود به دنیای جدید کسب و کار، بکارگیری زیرساخت‌ها و فناوری‌های نوین حوزه ICT یک ضرورت اساسی بنظر می‌رسد. دسترسی به اطلاعات روز بازارها، فراگیری و بکارگیری جدیدترین شیوه‌ها و راهکارهای مرتبط با انواع کسب و کارها، فعالیت‌های تحقیقاتی برای توسعه خدمات و محصولات، جمع‌آوری، مدیریت و تحلیل داده‌ها و بسیاری از فرایندهای حیاتی دیگر همگی بر بستر فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات صورت خواهند گرفت.

‌موفقیت #‌موفقیتفردی #‌کارآفرینی #‌استارتاپ #‌موفقیت💪 #‌کسبوکار #‌کسبدرآمد #‌تلاش #‌پول #‌کسبوکارموفق #‌کسبکار #‌کسبثروت #‌کسبوکار #‌موفقیت #‌موفقیتشغلی #crm #‌انگیزشی #‌تفکر #‌ارتباطبامشتری #‌تلاش #‌اعتمادبهنفس #‌انگیزه #‌موفقیتشخصی #‌موفقیتدرزندگی #‌موفقیتمالی #فروش #بازاریابی #فناوریاطلاعات #ict
Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous post مدیریت روابط مشتریان 1
Next post BPR یا مهندسی مجدد فرایندها