
ایجاد تحول و نوآوری ODI در شرکت مایکروسافت
یکی از عمیق ترین کشفیات مایکروسافت این بود که این شرکت قبلاً راه حل های بسیاری را برای استفاده داخلی ایجاد کرده بود که به مشتریان کمک می کند تا به نتایج دلخواه خود برسند و کارهایی را انجام دهند.
با این حال ، این راه حل ها هرگز با یک پیشنهاد منسجم و قانع کننده ارائه نشده بودند. به گفته واسچا ، “شگفت انگیزترین چیز این است که ما واقعاً اعلام نکردیم که بسیاری از خطوط جدید کد را برای رفع نیازهای مشتری نوشتیم. درعوض ، این کار را در نمودار کاری خود بررسی کردیم ، به دارایی های نرم افزاری که قبلاً داشتیم نگاه کردیم و سپس آنها را به عنوان راه حل برای هر قسمت از کار ارائه نمودیم. “
به عنوان مثال ، مایکروسافت فهمید که مشتریان برای ردیابی تعداد مجوزهای نرم افزاری رایانه شخصی که در اختیار آنها بود ، مشکل دارند – یک اقدام ضروری برای رعایت آنها نیاز بود. مایکروسافت قبلاً سروری دارای مجوز داشت كه می توانست این نیاز را برطرف كند ، اما این شركت هرگز آن را جزئی از ارائه نرم افزار تضمین ارائه نکرد. به همین ترتیب ، متخصصان فناوری اطلاعات هنگام استقرار سیستم عامل جدید ، در پیش بینی درگیری های نرم افزاری بالقوه مشکل داشتند. مجدداً مایکروسافت ابزاری داشت که بتواند این نیاز را برطرف کند ، همان چیزی که این شرکت در داخل از آن استفاده کرده بود. مایکروسافت تصمیم گرفت نسخه ای از این ابزار را در ارائه نرم افزار تضمین خود قرار دهد.
همچنین مشتریان می خواستند زمان و هزینه کارآموزان جهت استفاده از نرم افزارهای به روز شده را کاهش دهند. برای پرداختن به این موضوع ، مایکروسافت یک برنامه کوپن آموزشی را اجرا کرد که به کارمندان امکان دسترسی به مربیان معتبر مایکروسافت را می داد. بار دیگر ، این برنامه ای بود که مایکروسافت قبلاً توسعه داده بود اما هرگز جزء رسمی ارائه نرم افزار تضمین نبود.
مایکروسافت همچنین یک نیاز کامل در رابطه با جلوگیری از نقض امنیت داخلی را کشف کرد. مانند مثالهای دیگر ، مایکروسافت قبلاً محصولی موفق داشت که می توانست بخشی از بسته نرم افزار اطمینان را تهیه کند. این محصول شامل الگوهایی بود که به شرکت ها این امکان را می داد که به سرعت محدودیت های دسترسی نرم افزار و رایانه شخصی را برای گروه های مختلف کارمندان تعیین کنند – یکی از عناصر اصلی امنیت داخلی. و لیست پیشرفتهای ارائه شده در نرم افزار تضمین می تواند ادامه یابد.
مزایای استفاده مایکروسافت از رویکرد ODI بسیار چشمگیر و فوری بود. در سالی که مایکروسافت تغییرات ارائه شده در نرم افزار تضمین را اعلام کرد ، آنها هدف درآمد خود را بیش از 10 درصد ارتقا دادند. این حتی قبل از عرضه محصول کاملاً بازنگری شده بود. رضایت مشتری افزایش یافت و شکایات مربوط به تضمین نرم افزار کاهش یافت.
در سالهای بعد ، مایکروسافت قادر به رشد چشمگیر کسب و کار تضمین نرم افزار و افزایش چشمگیر نرخ تمدید سالانه بود. مایکروسافت فهمید که پس از اندازه گیری ارزش از دید مشتری ، باعث ایجاد توسعه در کسب و کار می شود. واسچا خاطرنشان کرد: فروشندگان عاشق کالای جدید بودند. آنها احساس کردند که چیزی بعنوان ارزش برای ارائه دارند. “
کتاب کارهایی که باید انجام شود : از تئوری تا اجرا Jobs to Be Done
نوشته آنتونی اولویک
مترجمین:
دکتر اشکان الهياري، حامد نژادقربان، غلامرضا چوپانی
#نوآوری #مهندسی_مجدد_فرایندها #فروش #اولویک #تئوری_کار #odi
استفاده از مقاله با ذکر منبع بلامانع است.
Average Rating